فواید تخم شربتی
نوشته شده توسط : salamati
خواص و مضرات تخم شربتی
آشنایی با تخم شربتی
تخم شربتی دانه گیاه ریحان است که بیشتر به عنوان سبزی خوردن مصرف می شود. تخم شربتی در شهرهای مختلف با نام های متنوعی شناخته می شود که از این نام ها می توان به بادروج ، تره خراسانی ، حوک ، اوقیمن و بورنگ اشاره کرد.
تخم شربتی خواص اعجاب انگیزی دارد که در این مطلب با برخی از این خواص آشنا خواهید شد. در کشور عزیزمان ایران از تخم شربتی تقریبا در بیشتر مواقع برای تهیه شربت تخم شربتی استفاده می شود که یکی از مهم ترین شربت های فصل تابستان و ماه رمضان است.
تخم شربتی همانگونه که در اول مقاله اشاره کردیم تخم های گیاه ریحان است که در خانواده نعناعیان دسته بندی می شود. تخم شربتی هنگامی که در آب قرار می گیرد لعاب می اندازد و آب را به خود جذب می کند ، به همین دلیل برای رفع تشنگی مناسب است.
 
 
فواید تخم شربتی برای دهان و دندان
یکی دیگر از فواید تخم شربتی این است که به دلیل اینکه خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد می تواند باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان ها شود. ضمن اینکه مصرف تخم شربتی باعث از بین رفتن بوی بد دهان و خوش بوتر شدن بوی دهان نیز می شود.
بهبود اسهال و یبوست
تخم شربتی پس از مخلوط شدن با آب یک لایه ژله ای ایجاد می کند که این لایه حاوی مقادیر غنی از فیبر است ، به همین جهت تخم شربتی می تواند باعث بهبود حرکات و پاکسازی روده شود. در نتیجه می تواند به درمان یبوست و اسهال کمک شایانی کند.
رژیم های لاغری و کاهش وزن
تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از ویتامین ها ، اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است که به همین جهت می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این تخم شربتی کالری پایینی دارد.
تخم شربتی پس از ورود به معده با جذب آب حجم بیشتری از معده را پر می کند و باعث می شود فرد احساس سیری کند. ضمن اینکه تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از فیبر است که پس از مصرف باعث کاهش یافتن اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری می شود.
ارزش غذایی دانه‌های تخم شربتی
دانه‌های تخم ‌شربتی سرشار از خواص تغذیه‌ای و تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند. این دانه‌ها کالری کمی دارند و حاوی ۴۲ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۲۵ درصد چربی خوب هستند. آن‌ها همچنین سرشار از فیبر هستند و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ محسوب می‌شوند. در ضمن دانه‌های تخم شربتی منبع خوبی برای مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، مس، کلسیم و منیزیم و ویتامین C و فولات به شمار می‌رود.
علاوه بر این‌ها تخم شربتی منبع غنی ویتامین سی، ویتامین‌های ب و دیگر مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، منیزیم و… است. به همین دلیل نیز تخم شربتی می‌تواند منبع مهمی از آهن و کلسیم برای افرادی باشد که گوشت یا محصولات لبنی مصرف نمی‌کنند.
خواص خاکشیر و تخم شربتی
تخم شربتی را معمولا در ترکیب با شربت خاکشیر یا زعفران درست می‌کنند. تخم شربتی به‌عنوان یک خنک‌کننده طبیعی بدن عمل می‌کند. بنابراین شربت خاکشیر و تخم شربتی یک نوشیدنی رفع عطش و خستگی برای روزهای طولانی و گرم تابستان خواهد بود.
دانه‌های ژلاتینی تخم شربتی آب زیادی در خود نگه می‌دارند و خاصیت کنترل اشتهای کاذب دارند. این شربت ترکیب جذابی برای ماه مبارک رمضان است که برای کاهش گرسنگی و تشنگی در طول روز توصیه می‌شود.
تخم شربتی همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی است. درواقع خاکشیر و تخم شربتی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای سلامت سیستم گوارشی، کبد و پوست هستند. خاکشیر نوشیدنی سالم برای خانم‌ها در دوران بارداری است. مخصوصا که به رفع یبوست و کنترل اسیدیته معده کمک می‌کند و استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. البته در مورد مصرف تخم شربتی در این دوران با پزشک مشورت کنید.
تخم شربتی سطح قند خون را کاهش می‌دهد و به حفظ سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو کمک می‌کند. همچنین در چندین مطالعه مشاهده شده که اگر افراد دانه تخم شربتی را درست قبل از غذا مصرف کنند، سطح قند خون آن‌ها بعد از غذا بالا نمی‌رود. تخم شربتی همچنین می‌تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. برای همین هم شربت خاکشیر و تخم شربتی را می‌توانید برای کنترل بیماری دیابت و کاهش چربی خون بنوشید. تخم شربتی به عضله‌سازی بدن ورزشکارها و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، کمک می‌کند.
رفع چین و چروک های پوست با تخم شربتی
همانطور که می دانید رادیکال های آزاد اگر کنترل نشوند می توانند باعث ایجاد چین و چروک های متعدد روی پوست صورت و گردن شوند. تخم شربتی با دارا بودن مقادیر غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها می تواند رادیکال های آزاد را کنترل کند و باعث جوان سازی و رفع چین و چروک روی پوست شود.
در ایران از تخم شربتی در بسیاری از مجالس و مهمانی‌ها به عنوان شربت برای رفع عطش و پذیرایی از مهمان‌ها استفاده می‌کنند. چرا که برای رفع تشنگی و عطش فوق‌العاده مفید است. علاوه بر رفع تشنگی این گیاه خواص معجزه‌آسای دیگری هم دارد که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید. اکنون بیایید تا به اتفاق هم نگاهی به فواید تخم شربتی بیندازیم:
  • برطرف کردن آکنه و جوش: با مصرف این گیاه به صورت روزانه بدن از هر گونه میکروب و آلودگی پاکسازی شده، به همین علت از بروز مشکلات پوستی همچون جوش و آکنه در نوجوانان و جوانان جلوگیری کرده و به درمان آنها نیز کمک می‌کند.
  • کمک به سلامت مو: مصرف این گیاه برای سلامت موها هم بسیار مفید است. از آنجایی که در تخم شربتی آهن و آنتی‌اکسیدان وجود دارد، مصرف آن در در دراز مدت از ریزش مو جلوگیری کرده و جریان خون کف سر را بیشتر می‌کند. معمولا بسیاری از بانوان برای ریزش موهای‌شان از قرص آهن یا زینک استفاده می‌کنند؛ اما مصرف تخم شربتی در مقایسه با قرص یا مکمل‌های موجود در بازار مناسب‌تر است.
  • کاهش سطح کلسترول خون: در تخم شربتی فیبر محلول وجود دارد؛ به همین علت کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. به علاوه این گیاه معجزه‌‌آسا از ابتلا به حملات قلبی و گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند.
  • کنترل فشار خون: این گیاه به‌طورکل بر متابولیسم چربی و پلاکت‌ها تاثیرگذار است. به همین علت فشار خون بالا را کنترل می‌کند.
  • کاهش وزن و لاغری: بسیاری از ورزشکاران قبل از شروع تمرینات ورزش تخم شربتی (بدون شکر) مصرف می‌کنند. چرا که هم در کاهش وزن آن‌ها تاثیرگذار است و هم عطش و تشنگی‌شان را در طی انجام دادن تمرینات ورزشی رفع می‌کند. به علاوه این نوشیدنی فیبر بسیار بالایی دارد. برای همین مصرف آن احساس سیری در بدن ایجاد کرده و به مرور زمان به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.
  • کمک به سلامت استخوان‌ها: در این گیاه مواد معدنی بی‌نظیری همچون آهن، کلسیم، پتاسیم، منگنز، مس و منیزیم وجود دارد. به همین علت مصرف این گیاه به مواد معدنی تراکم استخوان‌ها بسیار کمک می‌کند.
  • کنترل دیابت: عصاره‌های دانه این گیاه برای افرادی که دیابت دارند بسیار مناسب است. به علاوه مصرف دانه‌های این گیاه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت بسیار مفید است.
  • کاهش سطح استرس: اگر همیشه در موقعیت‌های مختلف دچار استرس هستید، حتما یک لیوان شربت تخم شربتی نوش جان کنید تا سطح استرس‌تان کاهش پیدا کند. این گیاه برای کاهش افسردگی، کاهش سطح هورمون‌های استرس بدن، افزایش روحیه و تقویت سلامتی بدن هم بسیار مفید است.
  • بهبود و تقویت بینایی: در دانه این گیاه ویتامین A بسیار بالایی وجود دارد. به همین علت مصرف این گیاه برای تقویت بینایی و سلامت چشمان‌تان فوق‌العاده مفید است. به علاوه مصرف دانه‌های این گیاه از آب مروارید چشم‌ها نیز در سنین پیری جلوگیری می‌کند.
کاهش بدن درد، تقویت استخوان‎‌های بدن، تنظیم قند خون، جلوگیری از عفونت‎‌های خاص، تقویت قلب و عروق، تقویت اعصاب و رفع بیماری‌های تنفسی از دیگر فواید این گیاه هستند.
در نهایت ناگفته نماند که دانه این گیاه مواد معدنی مفیدی همچون فیبر، آهن، پروتئین، آنتی‌اکسیدان قوی، ترکیبات پلی فنولیک، مواد شیمیایی گیاهی و اورنیتین دارد. توصیه می‌شود حتما مصرف این نوشیدنی گوارا را در برنامه روزانه خود جدی بگیرید تا همیشه سالم و سلامت باشید.
ژل لاغری فوری و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان
کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت  ، فرم دهنده و لاغر کننده موضعی بدن هات چیلی میسر میشود.
ژل لاغری  و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.
کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.
فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت ممکن است.
این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است.
ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان است. ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری ندارد .
البته می توان ژل لاغری موضعی هات چیلی  را برای اثربخشی بیشتر ورزش ورژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.
 
برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه
کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان در کنار برنزه کردن پوست، آن را مرطوب و ویتامینه میکند و همچنین پوست را نرم، لطیف و جوان حفظ می کندکه این خاصیت این لوسیون برنزه را برای انواع پوست حتی پوست های حساس به منظور برنزه شدن بهترین انتخاب کرده است
فلورسان از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.
لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.
مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذاردو رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار استو در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشود.
مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند.
این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.
 
رژلب میبلین ویتامینه و مات کرمی اصل امریکا
میبلین تولید کننده انواع رژلب ارگانیک و ویتامینه است.
رژلب میبلین ویتامینه، ارگانیک، بدون سرب و با دوام و ثابت بر روی لب است.
مدل revitalizing رژلب میبلین امریکا برگرفته از عصاره دانه هسته انگور، موم عسل، روغن آرگان، آلوئه ورا، ویتامین ها، مرکبات و سایر ترکیبات ارگانیک طراوت و شادابی لب را حفظ می کند و رنگ های بینظیر آن بر روی لب برای مدت طولانی بدون پس دادن و پاک شدن ماندگار هستند.
این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.
این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.
رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.
رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است و بر روی لب به نرمی می نشیند و از ایجاد چین و چروک و خطوط لب جلوگیری می کند و بافت کرمی و لطیف و لبریشمی را بر روی لب ها ایجاد می کند که به راحتی از زوی لب ها پاک نشده و مناسب مجالس و مهمانی هاست.
این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.
 
کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا
ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترینو قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.
همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.
محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:
این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.
حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چونروغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژنو الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.
ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه و سفت کننده باسن  و سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی
و شادابی پوست سینه و باسن میشود.یکی ازویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.
حجم دهنده باسن میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: